Kanserden korunmak için neler yapılmalı?

 Maalesef ki, başta Türkiye de olmak üzere dünyada çeşitli olmak üzere kanser vakalarında ciddi bir artış var.

Kuşkusuz B17 vitamini kanseri önleyici vitaminler olarak hepimiz duymuşuzdur. Vücudumuz gerekli vitamin, mineral, protein bunların hepsinden alması gerekiyor. Vücutta eksilen bir denge mutlaka bir hastalıklara neden olabiliyor. Vücudumuzu iyi tanımalı ve gerekli beslenmemizi düzenli yapmalıyız. Evet duyar gibiyim kaçımız buna her gün dikkat ediyoruz? Gerek imkanlar, gerekse vakit, iş derken sadece öğünü kurtarmak derdindeyiz.

En azından bu hastalığı aklımızdan çıkarmamak için bir şekilde mücadelemiz olmalı ki hastalığa yakalanma riskimiz azalsın.

Peki ne yapmalıyız?

  • Doğal gıdalarla beslenmeye çalışılmalı, işlenmiş gıdalardan uzak durulmalı

NEDİR İŞLENMİŞ GIDA? Ürünün lezzetini artırmak için daha çekici kılmak ve raf ömrünü uzatmak için belirli işlemlerden geçmiş her türlü besin kaynağıdır. Böyle yazınca gözünüzde az buçuk canlanmıştır marketin raflarında ki ürünler. Etik olması açısında sizlere onun içinde işlenmiş gıda vardır, şu zararlıdır diyemeyiz birinci olarak bunlara dikkat edeceğiz

  • Koruyucu nitrit ve nitrat bileşenleri içeren gıdalardan kaçınacağız mesela. NEDİR BU TERİM?     
  • Nitrit ; et, balık, tavuk gibi gıdaları korumak raf ömrünü uzatmak  için kullanılan bir katkı maddesidir. Bazısı hemen diyebilir insan vücudunda da nitrit vardır. Evet var lakin bu normal fizyolojik yollarla oluşan gıdaların sindirilmesiyle açığa çıkan bir madde. O ayrı, bizim söylemek istediğimiz ayrıyeten katılan nitrit, nitrat

 

Buradan gidelim biraz NİTRİT NİTRAT’ı tanıyalım öğleyse;

Et rengini korumak için kullanılır, ayrıca öne çıkan bir lezzet katar. Lezletli geliyor hani. Bir de bozulmaları önler, geciktirir yani gıda zehirlenmesine neden olan bir çok mikroorganizmaların gelişimi engeller.

Malum çağımız internet çağı bugün marketten almak istediğimiz bu tarz işlenmiş gıdaların içindekiler bölümüne bakıyor muyuz? Gerek isimlerini yazarak gerekse kodlarını yazarak yaa, bunun içinde etten başka ne varmış? diye bir arama motorlarına yazıp bir inceleyin. Yaa bu kadardan bişey olamaz dediğinizi buradan yine duyar gibiyim ondan 10gr da şu kadar, öbüründen 50gr da 0.4 gibi var bana bişey olmaz diyeceğinizi biliyorum. Başka gün ne tüketiyorsunuz? Yine başka bir ürünün işlenmiş gıdasını değilmi?Eti yada krakeri farketmez. Yani, her gün bunları toplayınca kilokilo yapar heralde. Haa %70 üzerinde olduğunda ölümcül nedeni olduğunuda söyleyeyim.

Millet olarak yediğimizi, içtiğimizi güvenirliğini sorgulasak her türlü kazanan yine bizler oluruz. Ben bir vatandaş olarak sağlığımızı düşünüyorum. Kimsenin ticaretini baltalamak gibi bir niyetim yok.

 

Şimdi devam edelim diğer hususlara;

  • Eti pişirirken doğrudan ateşle temas ettirmeyeceğiz. Uff hemen aklımıza mangal geliyor. Yaa arkadaş sende ne kadar abarttın her şeyde bir sebep buluyorsun diyeceksiniz. Ben değil TIP söylüyor. Bunları biz sadece alışkanlıklarımızdan vaz geçemediğimiz için. Onsuz yaşayamayacağımızı düşündüğümüz için, halbuki bizi içten içe yok ediyor haberimiz yok.
  • Her öğün sofranızda salata olsun bol bol yiyin. Sebze yemeyi bir alışkanlık yapın elinizle yiyin, pazardan alın güzelce yıkayın ve yiyin. En azından doğallığa çok yakın başka bir makalede bu yaş sebze ve yeşillikleri konu alacağım aklımda.
  • Haftada 3 kez bitkisel tahıl ve tohumlarından tüketin(mercimek, nohut, fasulye, börülce) gibi bunlar çok faydalıdır. Lif oranı yüksek zengin mineral içeren yiyeceklerdir.
  • Su için günde en az 2 litre hep söylenir içelim su iyidir. Aşırı klorsuz tabi
  • Ve gelelim başta belirttiğimiz B12 ye günde mutlaka bir avuç çekirdek yemeye ay çekirdeği, veya kabak çekirdeği hangisi olursa yemeye çalışın diğer kuru yemişlerden de ucuz. çok iyi geldiğini söylüyorlar. Orman meyvesi tüketin diyorlar uzmanlar yada çekirdeklerini neler bu orman meyveleri?  Kayısı ve acıbadem çekirdeği biliniyordu. Yeni bir araştırmaya göre elma, kiraz, şeftali, ayva çekirdekleri, keten tohumu, böğürtlen, üzüm kızılcık, yaban mersini, kaju, sebzelerin içinde ıspanak, tere, pancar say say bitmiyor bunları tüketmeye çalışalım.
  •  İşlenmiş gıdalar içlerine türlü türlü raf ömürlerini uzatacak üreticinin satamadan elimde kalmasın diye bilmediğimiz içerikleri doldurulmuş gıdalardan tüketmemeye çalışalım. Bakalım içeriğine ne koymuşlar bu alışkanlık çocuklarımıza da geçerse onlarda doğru beslenmeyi aşılamış oluruz.
  • Vücudumuzdaki değişiklikleri gözlemleyelim. Örneğin bir ben ve ben sandıklarımızdaki değişimlerde bir haberci olabilir. Bunların fotoğraflarını koydum.   

    Çağımızın kanser türlerine karşı nasıl önlemler alabileceğimizi okuyup ve araştırarak çocuklarımıza da neler yapmaları gerektiğini bir vatandaş olarak aktarmaya çalıştım.

     

    Makalemizin amacı kanserden korunmanın yollarıydı umarım biraz faydalı olabilmişizdir.

    Derman kariyer olarak Sağlıklı günler dileriz.